Beágyazni minden reggel 2 perc alatt – a boldogabb élet titka

Te megágyazol, beágyazol, vagy kikászálódsz az ágyból, és rendetlenül hagyod? Egyáltalán van különbség a megyágyazás és a beágyazás között? Megágyazni akkor szoktunk, amikor alvás előtt elkészítjük a fekvőhelyünket. Beágyazni pedig rögtön felkelés után, amikor elrendezzük a takarónkat, párnáinkat, hogy egész nap szép legyen az ágyunk.

A beágyazás előnye

Akár úgy hagyod az ágyad, ahogyan felkeltél, akár beágyazol minden reggel, biztosan érzed a különbséget aközött, hogy milyen egy szépen beágyazott ágyba becsusszanni este, vagy pedig milyen keresgélni a megfelelő csücsköket, mert annyira össze-vissza hagytad ott az ágyadat.

A hálószobában az ágyunk az, amit az első pillanatokban látunk, és az utolsó, mielőtt végleg lehunyjuk a szemünket. Lehet, hogy most van benned egy kis kétség, hogy minek is beágyazni minden egyes reggel, ha este csak újra összetúrjuk az egészet, mégis kimutatható, hogyha este egy szépen beágyazott ágyba bújunk be, az hosszútávon boldogabbá tehet minket.

Lehet, hogy erre vártunk egész életünkben? A boldogabb élet titka a reggeli rutin része, és mindössze 2 perc alatt megoldható? Nos, ha ez valóban igaz, érdemes kipróbálni, nemde? Adjunk neki egy esélyt: Tűzd ki célul, hogy a következő 10 nap, minden reggel beágyazol, és utána vonod csak le a következményeket. 10 nap még ugyan nem elegendő, hogy a beágyazás a reggeli rutin része legyen, azonban már akkor érezhető a pozitív változás.

Beágyazás lépései

A matrac meghatározza, hogyan mennyire kényelmesen alszunk

Az ágyunkon töltjük jobb esetben az életünk egyharmadát. így különösen fontos, hogy megfelelő matracot válasszunk hozzá. Biztos láttál olyan filmet, ahol matracot választ egy pár, az egyik fél kényelmesen belehuppan az áruházban az ágyakba, a másik pedig csak feszeng, és maximum az ágy szélére leül. Ez a jelenet valahogy nálunk is így zajlott, így ha ez nálad is kérdéses pillanat lehet, akkor érdemes megnézni a Noks matrac bemutatótermét Budapesten, ahol otthonszimulációs környezetben lehet kipróbálni a matracokat. Ez a való életben annyit jelent, hogy van egy szépen berendezett belvárosi lakás, ahol te leszel az egyetlen, aki matracot próbál, és nyugodt körülmények között próbálhatod ki a matracot, amin aztán évekig fogsz aludni.

Alapkellélek beszerzése

A paplan és a párna vastagsága és minősége befolyásolja, hogy milyen lesz az alvásunk. Érdemes annak megfelelő párnát választani, hogy hogyan alszol. Tehát ha háttal alszol, akkor vékonyabb párnára van szükséged, mint például, ha mindig oldalt alszol.

A hangulatunkat meghatározza, hogy milyen ágyneműt használunk. Így ha az ágynemű, amiben alszol már kopott, különböző mintájú, és a kispárnahuzat nem illik a paplanhuzathoz, akkor lehet érdemes következő ünnep alkalmával egy szép szettet kérni a rokonoktól. Nekünk hatalmas különbséget jelentett, amikor a narancssárga virágos mintájút lecseréltük szürkére, és most minden darab összeillik a másikkal. A funkció megegyezik, mégis érzetben hatalmas a különbség. Ha belegondolsz, ha nem alszod jól ki magad, onnantól kezdve a napod egy része használhatatlan lesz.

A díszpárnák és az ágytakaró mindenféleképpen az utolsó sorrendiségben, hiszen az csak a dekoráció része. Ha a jó matrac és a jó ágynemű megvan, akkor érdemes költeni, és kiegészíteni a hálószobánkat ezekkel az apróságokkal még.

Leszedni mindent az ágyról

Éjszaka lerúghatjuk a zokninkat, a papírzsepkendőt a párnánk alá rejthetjük. Ezeket se felejtsük el összeszedni, amikor reggelente kikelünk az ágyból. Érdemes mindent leszedni az ágyról, félrerakni, és kicsit kisimítani a lepedőnket. Természetesen ha gumis lepedőnk van, akkor egyszerűbb ez a folyamat.

Párnák és paplanok

A Facebook csoportban megkérdeztelek titeket, és a válaszadók egyharmada mondta azt, hogy külön paplannal alszotok. Ez nem lepett meg, a magyar kultúrában nem terjedt el annyira a dupla paplan használata. Sokan azzal indokoltátok, hogy fáznátok, nem takarna be titeket a paplan eléggé, vagy pedig, hogy valamelyikőtök lehúzná a másikról a paplant.

A többnyire külön paplanokat és a párnákat is érdemes felrázni, még mielőtt elhelyeznénk az ágyon azokat. Így mindent a helyére rázunk, és szebb lesz, amikor visszahelyezzük az ágyra. A párnákat állítva, egymás előtt, valamint fektetve egymásra is helyezhetjük, attól függően, hogy melyik tetszik neked. A paplant pedig érdemes a tetejénél visszahajtani egy kicsit, hogy kellemesebb legyen a szemnek.

Kiegészítő elemek

Mint említettem, ha az előző pontig jutsz csak el, már sokkal jobb lesz az érzés, amikor este bebújsz az ágyba. Ha van igényed rá, és szívesen pakolgatsz reggel és este, akkor kiválaszthatsz pár díszpárnát és ágytakarót, amit felrakhatsz az ágyadra. Az ágytakarót használhatod szimpla dekorációs eszközként is, vagy pedig be is takarhatod vele az ágyadat, hogy a por ne szálljon rá az ágyneműdre, vagy pedig, ha olyan helyen van az ágyad, ahol ráülhet más, vagy járkálnak, akkor lehet érdemesebb beruházni egy nagyobb méretű ágytakaróra, és akkor jöhetnek rá a díszpárnák is.

Tárgyak a hálószobában

Az otthonodban a hálószoba a pihenésről, kikapcsolásról szól, tartsd felesleges tárgyaktól mentesen és tisztán. Hiába ágyazol be minden reggel, ha az éjjeliszekrényed tele van olyan dolgokkal, amire nem biztos, hogy ott van szükséged. Próbáld meg minimalizálni azokat a tárgyakat, amik rögtön a fejed mellett vannak, hiszen az csak megzavar az alvásban.

Mit gondolsz? Belevágsz a 10 napos kihívásba? Ha kíváncsi vagy, hogy valóban érzel-e majd különbséget, mindenképpen próbáld ki, hiszen nem veszíthetsz semmit. A legrosszabb ami történhet veled, hogy elmosolyodsz minden este, amikor belépsz a hálószobádba. Szerintem nem hangzik rosszul!

A bejegyzést a Noks matrac támogatta.

Nézd meg a videót is!

2018-05-25T00:05:53+00:000 hozzászólás