A boldogság nyomában

A boldogság fogalmát rengetegszer használjuk, mégis nehéz megfogalmazni, hogy pontosan mit is jelent. Túlságosan összetett, sokrétű érzelemről beszélünk, hogy egyszerűen leírható legyen. Ott van a pillanatnyi boldogság, a tartós boldogság és a vágyakozás utána – az a sebesen röppenő kék madár, amit kergetünk.

Valahogy az egész összefügg a saját, személyes elégedettségünkkel is: így aztán végképp nehéz egy általános definícióval előállni. A boldogsággal kapcsolatos idézetek elöntik az interenetet, de én mégis valami konkrétabbat szerettem volna kínálni. Megpróbálom a lehető legjobban összefoglalni a boldogságról összegyűjtött tudásomat és azt is igyekszem felvázolni, hogy milyen utakon válhat elérhetővé a vágyott érzés.

A boldogság nyomában?

A belső egyensúlyunkba csúnyán belerondíthatnak a külső körülményeink, s ugyanígy, mit érnek a külső, világi örömök, ha belül, önmagunkban nem vagyunk rendben. A külső és belső boldogságot összhangban kell tartani és külön-külön koncentrálni a megtartásukra. Szerencsére a két dolog hat egymásra: ha az életedben épp minden jó mederben folyik, akkor könnyebben megtalálod a belső, lelki egyensúlyodat is.

A külső tényezők: mi a boldogság titka?

A külső hatásoknál először is meg kell határoznod, fel kell ismerned, hogy mi üti meg egyáltalán az ingerküszöböt. Lehet, hogy másnak fontos egy autó, egy magasabb fizetés, egy párkapcsolat ahhoz, hogy boldognak érezze magát, de lehet, hogy számodra teljesen más lesz az elengedhetetlen feltétel.

A lényeg az, hogy találj magadnak egy rendszert, rendet, amelyet a sajátodnak érzel és megnyugtatóan hat rád. Ezen rendszer mentén fogsz magad körül rendet teremteni, a megfelelő emberek társaságát kiválasztani és megtalálni az örömforrásaidat.

A konkrét, fizikai környezetedben és nagyobb értelemben vett, téged körülvevő közegben is a saját igényeid felismerése és a rendezettség lesz a kulcs.

A belső boldogság

A belső, lelki boldogság, amikor ugyanez a rend megszületik a gondolataid között is. Ehhez nem kell jogosítvány és bonyolult emberi kapcsolat, mégis, néha nagyon fogós tud lenni, hogy a saját fejedben, a saját gondolataiddal birkózva megtaláld ezt az egyensúlyi pontot.

Ebben segít, ha olyan célokat tűzöl ki magad elé, amelyek reálisak és lehetőséget biztosítanak számodra a személyes fejlődésre. Nagyon fontos, hogy a haladás mellett mindig szakíts arra is időt, hogy értékeld a már elért eredményeket és tudj örülni annak, ami már megvan.

Megkönnyíti a belső boldogság elérését az is, ha egy kicsit tudatosabban állsz a lelki, gondolkodásbeli dolgokhoz is és odafigyelsz arra, hogy mikor mire fókuszálsz. Ha egyszerre ötszázféle cél, elvárás kergeti egymást a fejedben, akkor csak a stressz fog beköltözni a kobakodba. Eredmények ide vagy oda, előfordulhat, hogy bármit is teszel így, egy rosszkedvű ideggubanc néz vissza a tükörből.

Egy egészséges fókusz megtalálása támogatni fog abban, hogy a cselekedeteid és a gondolataid összhangba kerüljenek. Ezáltal hamarabb fogsz elégedettséget érezni és könnyebben bújik elő belőled a legjobb éned. 😉

Megnézem a Legjobb Önmagad havidíjas inspirációs közösséget

A Kívül Belül Boldogság célja és meggyőződése

A Kívül Belül Boldogság megalkotásakor erre a két szemszögre koncentráltunk. Csontos Timi coach segítségével a belső egyensúlyod nyomába eredhetsz: Timi nagyon tapasztalt abban, hogy támogasson a saját rendszered felismerésében és kialakításában. A külső rend pedig Szandra-feladat lett: a szükséges, örömöt okozó tárgyak kiválasztása, a lakás ideális, harmonikus kialakítása, a praktikus tárolási megoldások a külső rend és elégedettség elérésében segítenek.

Ha kívül és belül is megtalálod a saját rendedet, akkor jó úton jársz a boldogság felé. Tudom, hogy ezzel a célkitűzéssel nem kis fába vágtuk a fejszénket, de minden egyes visszajelzéseteknél érzem, hogy megérte.

Úton a boldogság kék madara után…

A boldogsághoz vezető út persze azért nem modellezhető ennyire egyszerűen, a fenti két szemszög alapján. Ahogy Maeterlinck A kék madár drámája is felrajzolja: nagyon erős mindannyiunkban a boldogság utáni vágy.

“Sokkal több boldogság van a földön, mint ahogy általában hiszik, de az Emberek legnagyobb része soha föl nem fedezi őket.”

Vajon van rá recept, hogy milyen kisebb vagy nagyobb dolgok válthatják ki az életünkben ezt az érzést? Hogyan vehetjük észre, amikor boldogok vagyunk?

A pillanat ereje: egy szokás a rutinok ellen

Nagyon sokszor beszélek a rutinokról, amelyek egyszerűsítik a hétköznapi feladatainkat és segítik rendszeresíteni őket. Mégis, ezek a rutinok sajnos azt is okozhatják, hogy kissé elfásulunk és a megszokás vezeti a kezünket és tekintetünket is.

A boldogságért az egyik dolog, amit megtehetünk, hogy egy kicsit lelassítunk és valóban meglátjuk a környezetünket. A krétás rajzfalat letörölni csak egy perc esténként, de megérdemel másik kettőt, amíg közösen örülünk annak, hogy anyának ma legalább négy kezet rajzolt a gyerek és ebből csak egyben van laptop…

Szükség van a napi rutinokra, a gyors és praktikus megoldásokra és egy külső rendszerre: mégis, fel kell ismernünk azokat a pillanatokat, amelyekből az emlékeink születnek. Amelyekkel megtapasztaljuk, hogy élünk, amelyek boldogságot okoznak nap mint nap.

Boldogság bármi áron? Keresd meg a saját utadat és eszközödet!

Senki nem fogja tudni megmondani, hogy számodra mi lesz az a hétköznapi szokás, amely segít fókuszálni és megélni a pillanatokat. De van egy csomó olyan ötlet, ami segíthet benne: próbálgasd ki őket és keresd meg, hogy számodra mi válik be a legjobban, mikor érzel szemenszedett boldogságot! 😉

Az egyik leggyakoribb pillér a mozgás, edzés, sportolás. Ellát egy kis boldogsághormonnal kémiai szempontból és napi szinten sikerélményt is biztosít, elégedettséget ad – hát kell ennél több? 🙂

Ha a megfelelő, pozitív, támogató emberekkel veszed körbe magad, akkor könnyebb lesz meglátni az élet szebbik oldalát. Persze akár a barátaiddal közösen is változtathattok: panaszkodás helyett inkább a sikereket és örömöket vitassátok meg többségében. Kis változtatás, hiszen a negatív történéseket is meg kell beszélni, de mégis más hangulatot teremtetek vele a kapcsolatban.

A boldogságot nagyban elősegíti az elegendő alvás. (Kisgyerekes szülők, a kövekkel még várjatok egy kicsit!) A kialvatlanság elsődleges stresszforrás: kevésbé fogsz tudni figyelni, emlékezni és energiával is csehül állsz majd. Ha nem is tudsz minden nap eleget aludni, figyelj arra, hogy minél gyakrabban kimaxold az alvást és inkább másból engedj egy kicsit.

Az utolsó tanács pedig, hogy foglalkozz másokkal. Az elkötelezett, személyes kapcsolatok, a mély beszélgetések, a törődés gesztusai, egymás támogatása mindig is egy biztos megoldás volt és lesz is a boldogsághoz. A saját személyiségünk számára is egy csomó lehetőséget tartogatnak ezek a kapcsolatok: nyitottabbá válhat a gondolkodásunk, tanulhatunk a minket körülvevő emberektől és megőrizhetjük az érzékenységünket.

Szeretnél a tavaszi fáradságon könnyen túllenni és a gyakorlatban is alkalmazni ezeket a tippeket? Akkor Csontos Timi Legjobb Önmagad havi díjas programja neked szól! 🙂

Megnézem a Legjobb Önmagad havidíjas inspirációs közösséget

Boldogság projekt: amiben én tudlak támogatni

Ha szeretnél egy kicsit tudatosabban foglalkozni a hétköznapi boldogságoddal, akkor a blogon, a videók között és az oktatási felületen is sok anyagot találhatsz, amely segít egy harmonikusabb, rendszerezettebb élet felé haladni.

Fókuszálva az otthonod saját rendszerére, napi szinten foglalkozva a belső, lelki egyensúlyoddal, garantáltan jobban fogod magad érezni a bőrödben és egy lépéssel közelebb leszel ahhoz, amit boldogságnak hívunk. Ennyi figyelem után pedig már simán elengedheted magad, mert jó úton jársz! 🙂