Skip to content

Hatékony home office kialakítása

    home office kialakítása

    A home office kialakítása sokak életében aktuális téma, hiszen egyre több cég ad lehetőséget dolgozóinak az otthoni munkavégzésre. De a vállalkozók feladatai is sokszor elvégezhetőek otthonról, ahogyan a digitális oktatás is otthoni tanulást követel meg. Akik több időt töltenek otthoni munkavégzéssel, elengedhetetlen, hogy megteremtsék maguk körül a harmonikus munkakörnyezetet, ahol hatékonyan végezhetik feladataikat.

    Home office kialakítása: megfelelő munkakörnyezet

    A home office kialakítása a bútorok berendezésével kezdődik, hiszen, ha a praktikus elrendezés megvan, utána kezdhetjük a kellékek rendszerezését.

    A munkakörnyezet is képes befolyásolni a teljesítőképességet, így nem elhanyagolható kérdés a helyiség és az ott megjelenő bútorok megjelenése, elhelyezkedése.

    Nem mindegy, hogy egy egész dolgozószoba áll rendelkezésedre az otthoni munkavégzéshez, vagy az otthonod egy kis szegletébe rendezkednél be. 

    Ha teheted az otthonod egy világos, letisztult szegletében alakítsd ki a dolgozó sarkod! Valamint válassz a lehetőségeidhez mérten minél tágasabb íróasztalt és kényelmes széket. Ha egy egész szobában megvalósítható a home office kialakítása, akkor egy kényelmes kanapé vagy fotel is helyet kaphat a térben, hiszen az online meetingeket vagy telefonhívásokat kényelmesebb egy puha ülőgarnitúrán lebonyolítani. 

    Természetesen nem egyedi eset, ha valaki az étkezőasztalt foglalja el otthoni munkája során, de még itt is ki lehet alakítani – sőt kell is – egy olyan rendszert, ami támogatja a hatékonyságot. Hiszen amíg a munkahelyi irodai környezetben általában minél kevesebb felesleges dolog vesz körül bennünket, addig otthon hamar a szemünk elé kerülhet néhány befizetetlen csekk, piszkos tányér a konyhában vagy a gyerekek játékai szerte a földön. Szóval csupa olyan dolog, ami könnyen eltereli az ember figyelmét a munkáról.

    Rend megteremtése a dolgozó sarokban

    A helyiség, ahol dolgozol, maradjon rendezett. Kerüld a vizuális zajt, mert könnyen el tudja terelni a figyelmed a feladataidról. Akár a saját dolgozószobádban végzed a munkát, akár a hálószobában, vagy az étkezőben, a lényeg, hogy számold fel magad körül a rendetlenséget! 

    Ami pedig ennél is fontosabb, hogy az íróasztalon semmit ne tarts a munkádhoz szükséges eszközökön kívül! Ha úgy érzed túl sok mindent tárolsz az íróasztalodon, és képtelen vagy mindent a fiókokba rejteni, akkor ideje belekezdeni egy alapos szelektálásba!

    Használt post it-ek, összefirkált papírok, megtelt füzetek, elévült dokumentumok? Minden hasonlótól válj meg, nincs értelme időtlen időkig őrizgetni ezeket! Hacsak munkád nem igényli, akkor millió darab ceruzára és tollra sem lesz szükséged, szóval válogasd át őket és csak néhány jó minőségű íróeszközt tarts az asztalod felületén.

    A jegyzetelésre alkalmas papírok vagy füzetek könnyen kiválthatóak egy falra szerelhető üvegtábla segítségével.

    Ennek használatával nem fogsz elveszni a papírhalmokba, mindig a szemed előtt lesznek az aktuális teendők, emlékeztetők és több szabad helyed marad az asztal felületén.

    Tehát érdemes átgondolni, hogy valóban szükséged van-e a jegyzettömbökre.

    Addig szelektálj, amíg nem marad szinte teljesen üresen az asztalod! Ott maximum a laptopod, számítógéped maradjon, néhány íróeszköz és papír, esetleg egy naptár és a fontos dokumentumok. A hatékony home office kialakítása során a papírok, dokumentumok tárolására is hangsúlyt kell fektetni, amiben a Leitz Cosy termékcsalád kiegészítői nyújthatnak valódi segítséget.

    Ettől függetlenül érthető, ha nem szereted a túlságosan letisztult környezetet, és szeretnéd otthonossá tenni a dolgozószobád. Egy-két dekorációs elemmel nem tudsz mellélőni, de vigyázz, hogy ne érezd zsúfoltnak, túl színesnek a teret, mert az a koncentráció romlásához vezet. Egy falióra, motivációs idézet vagy a célkitűzés során elkészített kívánság táblád személyesebbé tehetik a helyiséget, és a feladataid hatékony elvégzésére ösztönöznek.

    Home office kialakítása praktikus kiegészítőkkel

    Gyakori tévhit, hogy a rendszerezők nem alkalmasak a helyspórolásra. Sokan hiszik, hogy az egyes tárolók csak zsúfoltabbá teszik a helyet, pedig valójában ez nincs így.

    Egy jól megválasztott tároló segít eltüntetni a vizuális zajt, és átlátható, rendezett teret eredményez.

    Az íróasztalon és a dolgozószobában is erre kell törekedni! Hiszen nem mindegy, hogy a munkával kapcsolatos dokumentumokat hogyan tároljuk az asztal felületén, a fiókokban vagy az egyik polcon.

    Az irattálca egy kiváló kiegészítő lehet arra az esetre, ha munkád során gyakran találkozol dokumentumokkal és fontos, hogy azok kéznél legyenek. Az egymásra rakható irattálca segítségével vertikálisan használhatod ki a tárolást, így az íróasztal felületén nem foglal el sok helyet.

    Az íróasztal felületén tárolt apróságok rendszerezésére pedig egy fiókos tároló lehet a megoldás. Elhelyezhetsz benne íróeszközöket, tűzőgépet, jelölő cetlit, lyukasztót, ollót és bármilyen kisebb tárgyat, amit kéznél tartanál, de mégsem szem előtt!

    Iratok gyűrődésmentes tárolása

    A munkáddal kapcsolatos nyomtatványokat nagyobb mennyiségben viszont nem érdemes az íróasztal felületén tárolni. Rakd ezeket kategóriánként egy irattartó papucsba, majd találj nekik helyet a polcon. De a jól ismert iratrendező is tökéletes választás nagyobb mennyiségű papír archiválásához, amiben lefűzve tudod tárolni őket. Ezt akár az asztal fiókjaiban is elhelyezheted.

    Ha a home office kialakítása nálad az étkezőasztalra redukálódik, akkor a legjobb, amit tehetsz, hogy egy tárolódobozba rendezed a munkádhoz szükséges eszközöket, és a munkavégzés idejére opcionálisan magaddal viszed az asztalra. Hiszen hosszú távon nem célszerű az étkezésre szánt teret irodai holmikkal elteríteni. A munkahelyi mappákat, íróeszközöket, és egyéb apróságokat egyszerűen csak helyezd a dobozba, amit tárolj a hálószobában vagy a nappaliban miután végeztél a feladataiddal. 

    A tárolók kiválasztásakor mindig vedd figyelembe a méreteket, és kisebb asztal felület esetén ne ragaszkodj ahhoz, hogy mindent kéznél tarts.

    Használd ki a fiókjaid, praktikusan rendezd el benne a tárgyakat. A felső fiókban tárold azokat az eszközöket, amiket gyakran használsz, míg az alsóban azt, amit ritkán. Figyelj arra, hogy az elektronikai eszközök kábeleit is a lehető legesztétikusabb módon vezesd el az asztalod körül, és lehetőséged szerint a mobilodat se tartsd magad mellett a munkád során. Hiszen jól tudjuk, hogy ez a kis eszköz gyorsan el tudja terelni az ember figyelmét a feladatokról.

    A napi több órás egy helyben ülés ugyanannyira megterhelő és fárasztó lehet, mint bármely fizikai munka, amit a rendetlen környezet csak megnehezít. A home office kialakítása és a dolgozószoba rendszerezése tehát egy elengedhetetlen lépés a hatékony és stresszmentes munkavégzés érdekében. 

    Home office kialakítása otthon!

    Ha további inspirációra vágysz, vagy kíváncsi vagy, hogyan alakítottam ki a home office-t az otthonomban, akkor nézd meg ezt a videót!

    A blogbejegyzést a Leitz Hungary szponzorálta. Nemrég egy új kollekcióval, a Cozy termékcsaláddal újult a Leitz márka, és egyszerűen imádom. Teljes szívemből ajánlom a minőségi, hasznos, és nem utolsósorban esztétikus termékeket otthonra, vagy az irodába is.

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

    Szeretnél egy rendezett otthonban élni?

    Tippek, motiváció a mindennapokhoz