A Netflix sorozat Rendrakás rendesen 8 részből áll, minden rész ketté van szedve: sztár otthona és “halandó ember” otthona. Így minden részben két othont láthatunk, miközben Clea és Joana a The Home Edit sztár professzionális rendszerező csapata rendszerez. Ebben a beszámoló sorozatban, mint otthonszervezési tanácsadó és professzionális rendszerező összefoglalom és reagálok a sorozat részeire. 

Spoiler alert!

Bár egyértelmű, hogy ez az első részre való reflektálás, ha még nem láttad a részt, lehet, hogy veszít az élvezeti értékén, ha előbb olvasod el és utána nézed meg. Annyit elárulok: rendszerezni fognak – Reese Witherspoon gardróbjában 😛 

Reese Witherspoon gardrób rendszerezés

Azt ki kell kötni, hogy ez nem A gardóbja, hanem az EXTRA gardróbja. Mert ugye Reese-nek kell egy gardrób a már meglévő gardóbján felül is 😉 Na jó, nem gonoszkodunk, hiszen megteheti. Az első rész eleje arról szól, hogy Reese, aki a sorozat producere új házba költözött Nashville-ben, és az extra gardróbja kialakításához segítségül hívja Clea-t és Joanna-t, mint professzionális rendszerező csapatot. Igen, ez is egy szakma (nekem is ez a munkám). Amerikában pedig maga a rendszerezés milliárd dolláros biznisz. Ebből pedig a sztárok sem maradhatnak ki.

Az extra gardrób kialakításának az a célja, hogy Reese Witherspoon életének fontos ruháit és kiegészítőit átlátható, mini Reese Witherspoon múzeumként megmutassa. Ez persze különleges, senki sem tud vele szerintem azonosulni, de az nőként egy plusz boldogságot ad, hogy vissza emlékezhetünk a Dr. Szöszi filmbeli szettjeire, Gyilkos, a kutyájának a szettjére, a Hatalmas kis hazugságok egyes részeinek ikoniikus ruhadarabjaira és persze e vörös szőnyegen egyszer az életben viselt ruháira. Tehát Reese Witherspoon film- és sorozatbeli életének gardrób múzeumát kell kialakítaniuk Clea-nak és Joanna-nak. 

Emlékek rendszerezése

Több szinten is eltérő ez az epizód, hiszen általában nem emlékekkel kezdjük a rendszerezést, plusz az emlékek tárolása nagyon sokrétű – no meg aztán nem igen ismerek olyan embert akinek egy külön múzeumszobája van emlékekből, de ezt ki is emelik a sorozatban. Itt például a szelektálás (a sorozatfordítók ezt válogatásnak fordították le) egyáltalán nem kap szerepet, hiszen ha már évek óta őrizgeti a feminista rózsaszín kalapkáját Reese Witherspoon a Dr. Szösziből és raktárban tárolta eddig, nem mos fog tőle megválni. 

Az emlékek megőrzésére is több fajta módszer van, itt azon volt a fő hangsúly, hogy megmutassák, hogy ez az extra gardrób Reese Witherspoon öröm forrása legyen, hogy be tudjon ide jönni és az egész kirakat szinten előtte legyen. Ugyan ebben a gardróbban is kerültek olyan tárgyak, amiket nem átlátható tárolódobozokba tettek, hanem azokat gondosan szelektálva és felcímkézve elhelyezték. Ha bele akar nézni Reese, megtehesse, de ne legyen elől mindig, mert akkor csak vizuális zajt okozna a Reese  múzeumban 😉

 

Rendszerezési folyamat

A sorozat 2019-ben készült, így ölelések természetesen voltak akkor még, bár amikor előhúzták a fehér kesztyűket, hogy abban fognak rendszerezni, akkor jót nevettem és beflasheltem a 2020-as évet. Azt tudni kell, hogy a sorozatban mindig megjelenik a csapatuk is, így nem csak ketten, hanem 3-6-an rendszereznek egy adott területet. Plusz ugye ott van az egész kamera csapat. A valóságban ez máshogy megy, területtől és rendszerezésre váró tárgyaktól függ, hogy egy terület mennyi idő alatt készül el. Kicsit emiatt úgy éreztem összezsúfolták a részt, simán kitölthettek volna vele egy teljes részt, én elnézegettem volna őket még. 

Cél meghatározása, szokások

Mielőtt még elengedték volna Reese-t a dolgára átbeszélték, hogy mi legyen a célja a gardróbnak. Együtt legyenek a szettek, vagy külön legyenek a cipők ruhák… Mivel itt az egyes életszakaszok, filmek voltak a fő meghatározó elemek, így aszerint kellett csoportosítani a gardrób tartalmát. Alapvetően három zónára lettek felosztva: Dr. Szöszi, Hatalmas kis hazugságok és vörös szőnyeg. Így amikor Reese belép a gardróbjába majd a különböző életszakaszokat látja majd. 

Tervezés

A csapat nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy megtervezzék az adott területet: mi hova fog kerülni. Ehhez hoztak természetesen tárolókat és méret alapján a polcok távolságát is módosították. A rendszerezés kapcsán a polcok távolsága nagyon fontos szempont. Hiszen ha nem megfelelő a távolság, akkor valami vagy éppen nem fér be, vagy túl sok felesleges hely marad az adott területen. Itt pedig most egyáltalán nem a praktikusság volt a rendszerezési elv, hanem a látványosság.

“Osztályozás”, kategóriákra szétszedés

Ugyancsak a Netflix fordítói osztályozásnak fordították le a kategóriákra szétválogatást, mindegy, értitek a lényeget. Az ügyfél kérése alapján a szokásnak (jelen helyzetben a látványnak) megfelelően szét kellett válogatni és kategóriákra kellett osztani a különböző gardrób zónákat, hogy mi mivel kerüljön össze. 

Itt pedig ki kell hangsúlyozni, hogy a The Home Edit megszállottja a címkézésnek. Már a Kívül Belül Boldogság webáruházban is találtok címkéket, amiket tárolókra, rendszerezőkre rá tudtok rakni, eltérő méretben. Így ebben a részben még a vállfák is, a polcok is címkéket kaptak, hogy könnyebb legyen a azonosítása, Reese Witherspoon melyik gálán, mikor, melyik ruhát viselte. 

A sorozat extra tippeket is megoszt a nézőkkel: a gardrób legfontosabb kiegészítője az egységes vállfa szett! 

Gardrób tárolás

Az epizódban nem annyira sok extra tárolórendszert hoztak be, hiszen már alapból nagyon jól meg volt tervezve a gardrób, a The Home Edit lányok azonban a tárolási stílusukról és a tárolórendszereikről híresek. Megjelentek az IDesign (régebben InterDesign) márka termékei és elkezdték elhelyezni az előre megtervezett, kategóriákra szétbontott emlékeket az álom gardróbban. 

Akril rendszerezők

Az ékszereket, kis kiegészítőket fiókos smink rendszerezőkbe tették, hogy ne porosodjon, mégis könnyen elérhető és átlátható legyen.

Címkék

Mind a tárolókra, mind pedig a vállfákra, polcok szélére, de még a cipőkre is kerültek címkék a könnyebb beazonosítás végett. A címke matricákat applikáló fólia segítségével helyeztél fel, így szép és letisztult lett a végeredmény. 

Egységes vállfák, táska akasztó kampó

Az egységes vállfa szett letisztulttá tesz minden gardróbot. Az akril táska akasztó a saját tervezésük az IDesign márkával, sajnos csak Amerikában elérhető ez a termék, az összes The Home Edit tervezésű tárolójük kizárólagosságot élvez és csak bizonyos üzlethálózatokban elérhető Amerikában, a gyártónak is meg van kötve a keze, nem tudok belőle sajnos berendelni.

Akril cipő magasító

A múzeumhatás érdekében akril cipő magasító kis piramist hoztak, hogy a Dr Szöszi mamuszok jobban mutassanak. Bár az epizódban tisztán látszik, hogy a mindennapi használatban nem lennének praktikusan, látványosság szempontjából jobban látszódnak a cipők, mamuszok.

Csizma tömítők

Mivel az emléktárgyakhoz tartoznak csizmák is, azokat kitömték, hogy ne dőljenek el tárolás közben.

Nem átlátszó tárolók

Mint említettem az egyéb, kisebb tárgyakat nem átlátszó tárolókba rakták, amiket ugyancsak felcímkéztek egységes címkeszettel, hogy ne legyen vizuális zaj, amikor belép az ügyfél az álom gardróbjába.

Reese Witherspoon reakciója

Természetesen az előtte-utána felvételeket megmutatják és elmondják az ügyfélnek, hogy mi alapján lettek kialakítva a zónák, Reese meglepődik és azt mondja “ez egy rendszer”. Mindenki örül, és lezárul ez a rész. 

Reakció az első epizód első részéhez

Természetesen már 2017 óta követem a The Home Edit munkásságát, így extra öröm őket nézni. Nagyon esztétikusat hoznak ki minden otthonból. Éppen ezért sajnálom, hogy ennyire rövid időt töltöttek el egy adott területtel. Kicsit oktatóbb jellegű is lehetett volna, hiszen még egy csomó tippet lehetett volna megosztani az emlékek megőrzésével és azok tárolási módszerével kapcsolatban.

Mint professzionális rendszerező (ha már így fordította le a Netflix, ám legyen) külön örülök, hogy Magyarországon is egyre nagyobb hangsúlyt kap a rendszerezés és egy kicsit más szemszögből is megközelíti a rendszerezést, mint a sokak által ismert és szeretett konmari módszer. Míg Marie Kondo guru, és motiválja az embereket a változásra és a szelektálásra, Joanna és Clea a rendszert viszik be az egyes otthonok területeibe és az ott lakók szokásai alapján rendszereznek. 

A Kívül Belül Boldogság webáruház gyártóinak kiválasztásában nagy szerepe volt a The Home Edit ízlésének anno, így elsősorban azokat a márkákat hoztam be a webáruházba, amikkel ők is leginkább dolgoznak. Tehát külön öröm egy-egy terméket sztárok otthonaiban is látni 🙂 

A sorozat epizódjait a blogon folyamatosan dolgozom fel, ha érdekel a többi epizód is, lesd meg a Kívül Belül Boldogság blog felületét. Ahogy lesz fenn még kép a rendszerezésről a cikk frissülni fog a képekkel 🙂

 

Képek forrása: Netflix